Omgaan met de warmte

De weersverwachtingen voorspellen een temperatuur van 26 graden. Dat is een prima looptemperatuur, maar het is wel goed om met die warmte rekening te houden. Als organisatie zorgen we in ieder geval voor twee extra sponzenposten en een sproeier langs het parcours, zodat je je voldoende af kunt koelen. Maar je kunt zelf ook wat doen, daarom hieronder een paar tips van ons:

  • Klinkt logisch maar drink genoeg water!
  • Zorg dat je je lichaam goed laat afkoelen, gebruik elke waterpost en koel je lichaam met sponzen of aangereikt water.
  • Pas je tempo aan. Ga niet weg op een nieuw persoonlijk record, maar kijk hoe je lichaam reageert op deze temperaturen en beslis of jij je na een aantal rondes nog goed voelt om door te lopen.
  • Smeer je goed in en maak gebruik van een hoge factor, zeker tijdens het sporten heb je de zonkracht niet in de gaten.
  • Tot de start, zorg dat je je lichaam koel houdt en vermijdt dus de directe zon.
  • Gebruik ademende kleding en de voorkeur heeft dat deze wit moet zijn.
  • Maak je shirt nat, voordat je gaat lopen.
  • En als laatste tip. Gebruik je gezonde verstand!

Hou jezelf en je medelopers in de gaten en maak er een mooie en gezonde zonovergoten editie van!